Instrukcja

  1. Jak zainstalować Moduł w PrestaShop

    Moduły to wtyczki, które pozwalają na dodanie dodatkowych funkcji w Twoim sklepie.

    Moduły udostępniane przez nasz sklep są w formacie ZIP, jest to archiwum instalacyjne modułu.
    Instalacja modułu jest bardzo prosta, wygląd panelu administracyjnego może być inny dla poprzednich wersji PrestaShop.

    Przejdź w panelu administracyjnym do Moduły > Module Manager (Menadżer Modułów). Następnie w prawym górnym rogu kliknij Załaduj moduł.

    Następnie upuść archiwum modułu w okienku, lub wybierz plik

  2. Wstęp

    Konfiguracja modułu dostępna jest w panelu administracyjnym w zakładce Moduły > Module Manager (Menadżer Modułów). W wyszukiwarce wpisz nazwę moduł, następnie naciśnij enter, lub skorzystać z przycisku Szukaj (przycisk z lupą).
    Przejdź do konfiguracji, za pomocą przycisku Konfiguruj

    Wygląd panelu administracyjnego może być inny dla poprzednich wersji PrestaShop.

  3. Komunikaty
    Zapisz i sprawdź połączenie - przycisk niezależnie od wybranego API, zapisze i wyświetli komunikat o stanie połączenia z API InPostu
    Zapisz - zapisuje konfigurację
  4. Dostęp
    Sandbox - wersja testowa - jeżeli posiadasz dane testowe z InPost możesz użyć tej opcji. W wersji sandbox nie można nadawać przesyłek.
    Token ShipX - nadawane przez InPost.
    Id organizacji - nadawane przez InPost.
  5. Status zamówienia

    Zmień status zamówienia po wydrukowaniu listu - możesz zaoszczędzić czas i automatycznie zmieniać status zamówienia po wygenerowaniu listu przewozowego. Ta opcja dotyczy również zadań cron. Jeżeli chcesz korzystać z automatycznego statusu zamówień, musisz zaznaczyć Tak
    Link do cron - wyjście dla zadań cron. Podczas jednej próby jest aktualizowane maksymalnie 50 zamówień. Zalecamy ustawienie zadań cron maksymalnie kilka razy dziennie.
    Status po wysłaniu zamówienia - wybierz status zamówienia - Wysyłka.
    Status po doręczeniu paczki - wybierz status zamówienia - Dostarczono.
  6. Ustawienia nadawcy
    Dane nadawcy - zostaną uzupełnione częściowo automatycznie w przypadku użycia API ShipX podania poprawnego Tokenu ShipX, oraz Id organizacji, proszę pamiętać, aby wprowadzić poprawnie wszystkie brakujące dane.
  7. Ustawienia paczek
    Metoda wysyłki - wybierz metodę wysyłki Odbierze Kurier / Nadanie w Paczkomacie, lub POK (Punkcie Obsługi Klienta) Paczkomat nadania - paczkomat, lub POK do nadania przesyłek (opcja niewidoczna w przypadku wybrania Odbierze Kurier) Kod referencyjny - jest to kod który będzie automatycznie dodawany podczas generowania przesyłek
    Odbierze Kurier - do przesyłki należy zamówić kuriera (chyba, że korzystać ze zlecenia stałego)
    POP - punkt obsługi przesyłek - przesyłki możesz nadać w punkcie odbioru przesyłek (to nie paczkomat) Kod referencyjny - jest to kod który będzie automatycznie dodawany podczas generowania przesyłek
    • {reference} - kod referencyjny zamówienia
    • {id_order} - id zamówienia
    Przykład
          Twojsklep.pl {reference}
        
    Zawartość - wprowadź opisowo zawartość przesyłki maks 100 znaków
    MPK - Miejsce Powstania Kosztów, opcjonalne - jeżeli chcesz korzystać z tej funkcji - MPK musi być dodane do twojej organizacji zostać dodane przez pracownika InPost przez pracownika InPost
    Format Typ etykiety - PDF
    Format etykiety - A4
    Długość - domyślne ustawienia dla "Wybierz rozmiar"
    Szerokość - domyślne ustawienia dla "Wybierz rozmiar"
    Wysokość - domyślne ustawienia dla "Wybierz rozmiar"
    Waga - domyślne ustawienia dla "Wybierz rozmiar"
    Po zmianach w Metodach dostawy sprawdź konfiguracje modułu: Metoda dostawy.
  8. Ustawienia przesyłki opłaconej z góry
    Domyślny rozmiar - wybierz domyślny rozmiar przesyłki opłaconej z góry
    Metoda dostawy - wybierz przewoźnika dla przesyłek opłaconych z góry
    Utwórz metodę dostawy - automatycznie doda przewoźnika - pamiętaj należy skonfigurować ceny, oraz strefy Ubezpieczenie - zaznacz czy chcesz ubezpieczać swoje przesyłki
  9. Ustawienia przesyłki za pobraniem
    Domyślny rozmiar - wybierz domyślny rozmiar przesyłki za pobraniem
    Metoda dostawy - wybierz przewoźnika dla przesyłek za pobraniem
    Utwórz metodę dostawy - automatycznie doda przewoźnika - pamiętaj należy skonfigurować ceny, oraz strefy Ubezpieczenie - zaznacz czy chcesz ubezpieczać swoje przesyłki
  10. Nadawanie przesyłek z zamówienia
    Przejdź do zakładki Zamówienia, z listy wybierz zamówienie, w zakładce wysyłka kliknij w InPost kurier.
    Paczki - jeżeli twoja przesyłka nie mieści siędo jednej paczki zmień liczbę paczek np na 2, maksymalnie można nadać 10 paczek
    Rozmiar przesyłki - wybierz odpowiedni rozmar z predefiniowanych, lub skorzystaj z opcji Wprowadź rozmiar
    Wprowadź rozmiar
    Podgląd zamówienia, pozostałe pola pozostawiamy bez opisu ponieważ powinny być jasne (w przykładzie e-mail został usunięty)
    Wyślij paczkę - przekazuje do InPost informacje o przesyłce - wydruku można dokonać później
    Wyślij i drukuj - prześle do InPostu informacje o przesyłce - następnie pobierze etykietę
  11. Nadawanie z listy, oraz aktualizacja statusu
    Działania masowe:
    Odśwież status dla wszystkich widocznych przesyłek - odświeża status doręczenia - nie aktualizując statusu zamówienia
    Zmień status zamówienia dla dostarczonych - odświeża status doręczenia - aktualizując równocześnie statusy zamówień dla dostarczonych przesyłek

    Nadawanie przesyłki: - kliknij w dostępne przyciski: A,B,C,D (rozmiar przesyłki) - zostanie wygenerowana jedna paczka - nie ma możliwości zmiany tutaj wartości pobrania, oraz generowania dodatkowych przesyłek, jeżeli chcesz nadać paczki w opcji "Wprowadź rozmiar" przejdź do zamówienia za pomocą linku w kolumnie Id zamówienia
    Wydruk etykiety: - kliknij w przycisk drukarki, aby pobrać etykietę.
    Zlecenie odbioru: - aby wygenerować zlecenie odbioru zaznacz przesyłki (za pomocą pola wyboru w pierwszej kolumnbie) następnie w działaniach masowych kliknij w przycisk - Generuj zlecenie odbioru.
    Wydruk masowy: - aby wydrukować wiele etykiet zaznacz przesyłki (za pomocą pola wyboru w pierwszej kolumnbie) następnie w działaniach masowych kliknij w przycisk - Drukuj wszystkie etykiety.

Często zadawane pytania

1. Czy do działania modułu potrzebny mi token ShipX i id organizacji?
tak - przesyłki są nadawane za pośrednictwem API (do autoryzacji używany jest token ShipX)
2. W jaki sposób uzyskać token ShipX - skontaktuj się ze swoim przedstawicielem handlowym 3. Czy można pobierać adres do wysyłki z adresu do faktury - tak wystarczy zmienić w pliku konfiguracyjnym odpowienią opcję. Szczegóły są w ready.

Log zmian

Wersja 1.0.3 13-01-2020 [InPost Kurier Pro PrestaShop]

  1. Automatycznie tworzenie przewoźnika
  2. Dodanie automatycznego pobierania danych o organizacji
  3. Dodanie domyślnej zawartości
  4. Dodanie informacji badge przy nazwie przewoźnika na zamówieniu
  5. Dodanie pola zawartość w edycji zamówienia
  6. Dodanie rozmiaru paczki custom
  7. Dodanie tłumaczeń dla fraz zwróconych z API
  8. Domyślna waga dla przesyłki custom
  9. Domyślny schemat dla rozmiaru dla przesyłki custom
  10. Domyślny wymiar przesyłki
  11. Informacja o dostępnych usługach dla danego klucza
  12. Możliwość generowania wielu przesyłek
  13. Zmiana wyświetlania na liście danych klienta
  14. Dołożenie linku do śledzenia na liście
  15. Dodanie linku do cron - odświeżanie przesyłek

Wersja 1.0.2 13-01-2020 [InPost Kurier Pro PrestaShop]

  1. Aktualizacja dla bazy danych, dodatkowe pola
  2. Możliwość nadawania wielu przesyłek
  3. Zlecenia odbioru
  4. Zapis danych dla całego formularza
  5. Dodatkowe tłumaczenia dla modułu

Wersja 1.0.1 13-01-2020 [InPost Kurier Pro PrestaShop]

  1. Możliwość aktualizacji statusu zamówień

Wersja 1.0.0 13-01-2020 [InPost Kurier Pro PrestaShop]

  1. Wersja testowa modułu

Kontakt

Adres

Presta-Mod.pl
ul. Kolonia 612
43-391 Mazańcowice